Här skriver jag om det som faller tankarna, känslorna, fingrarna in. Om livet på jorden. Om döden. Det blev mycket av den varan ett tag. Men det är också de inläggen som blir mest lästa, så behovet finns.
Jorden vårt hem i Universum - miljöfrågor ligger mig varmt om hjärtat. Likaså det som handlar om vår andlighet. Välkommen in i min värld!

lördag 10 oktober 2009

Sofftankar och sädescirklar

Vad har de gemensamt? Om inte annat en plats i min lista på favoritlänkar...
Sofftankarna tänks av en kär vän och kusin som jag e-brevväxlar med och som är en av mina inspiratörer till den här bloggen. Så nu är vi bloggarkompisar också!

Och sädescirklarna antyder en verklighet som vi inte riktigt fattar med vårt tredimensionella tänkande. Vill bara tipsa om dem. Gå in och kika vilka fantastiska trollerier som åstadkoms - av vem? vad? och hur? varför? De kommer för det mesta till på sena natten strax före gryningen. De är så fantastiska - gjorda med hög precision - även i 3D-effekt på senare år. Det ordnas t.o.m. resor till England för att man med egna ögon ska få se och uppleva de här konstverken som bl a har innehållit symboler fr Maya-kalendern.

Det är länge sen jag tog mig tid med bloggskrivandet, ända sen i juli! Men det har varit mycket under hösten. En älskad människa och far har gått ur tiden, med allt vad det innebär av processer på olika plan. Tiden var inne för det och det är som det ska. Värre måste det vara att mista en ung familjemedlem. Det kan nog bli nog ett alldeles eget kapitel.

Nu är i alla fall äpplena nerplockade och väntar på att antingen bli mos eller på att ätas upp. Mums! Torkade rönnbär för att äta som vitamintillskott under mörka dysterperioden. 3 om dan lär innehålla dagsbehovet av vitamin C (inte kusin dock...) Vet nån säkert hur det förhåller sig med den saken?

På återskrivande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar